بعد ما صيلت جمعة الإحتفال فى التحرير النهارده, قابلت صديقى الفنان جورج علشان مفيش مضلل يشكك فى الوحدة الوطنية!

النهارده (18 فبراير 2011) شهد أروع لحظة وطنية عشتها فى حياتى لما شاركت الملايين فى يوم الإحتفال فى ميدان التحرير ولكن ده موضوع يطول شرحه حفرد له مقالة خاصة بالصور إللى أخدتها و الفيديو أول ما الشغل المتلتل إللى ورايا  يخلص! إدعوا لى 🙂

إنما دلوقتى أنا حابة أكلمكم عن صديقى الفنان جورج عجايبى إللى إتشرفت بمعرفته من خلال الفيس بوك و إبتدت بيننا صداقة جميلة بلغت أشدها مع أحداث كنيسة القديسين. و طبعا لإنه إنسان رائع بكل لمقاييس إديته رقمى و إتكلمنا أكتر من مرة لكن النهارده كان أول يوم أاقابله وجها لوجه و كأن  يوم 18 فباير 2011 تتويج للإحتفال بكل ما هو جميل فى مصر بما فيه الوحدة الوطنية  بين المسلمين و المسيحيين.

وزى ما إنتوا شايفين إحنا الإتنين ماسكين علم مصرلإنها بلدنا  و إحنا الإتنين بنحبها و جورج من كرمه عزمنى على فول علشان يبقى بيننا عيش و ملح منءو على فكرة الصورة متاخدة من قهوة بلدى قريبة من ميدان طلعت حرب.

و على فكرة جورج ممثل متميز جدا و موهوب بالفطرة و شارك فى أعمال فنية معروفة من ضمنها مسلسل “متخافوش” للفنان نور الشريف. و إن شاء الله يكون فيه تعاون فنى مثمر بينى و بينه فى المستقبل القريب. عاش الهلال مع الصليب.

لو حابب تتعرف على إنسان أكتر من رائع, إضغط هنا علشان تتعرف أكتر على جورج. ( على فكرة أكتر حاجة عاجبة جورج فيا هى جنانى! فلازم طبعا أحرص على صداقته 🙂 )

5 تعليقات

  1. هههههههههه ياريتني كنت معاكم يا ابطال

    رد

  2. اشكرك كتير ياهبه بجد انتى انسانه روعه ومخلصه لمصر جدا تحياتى

    رد

اترك رد

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

شعار وردبرس.كوم

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   /  تغيير )

Google photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google. تسجيل خروج   /  تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   /  تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   /  تغيير )

Connecting to %s