Archive for 24 أبريل, 2015

أتشرف بالمشاركة فى مهرجان نون النسوة ” حفل تكريم الكاتبات المصريات ” – 30 / 5/ 2015

 

أتشرف بالمشاركة فى مهرجان نون النسوة ” حفل تكريم الكاتبات المصريات ” يوم السبت 30 / 5/ 2015

*** إضغط على الصورة لمتابعة الإيفنت على الفيس بوك ***

مهرجان-نون-النسوة-تكريم -الكاتبات-المصريات

مهرجان-نون-النسوة-تكريم -الكاتبات-المصريات---30-5-2105

توفى إلى رحمة الله الشاعر الكبير الخال عبد الرحمن الأبنودى

الدوام و البقاء لله توفى إلى رحمة الله الشاعر الكبير الخال عبد الرحمن الأبنودى عصر اليوم 21 أبريل 2015 عن عمر يناهز 76 عاما

مصر فقدت قامة عظيمة و لا يسعنا إلا أن ندعو له أن يتغمده الله تعالى بوافر فضله و رحمته و أن يسكنه فسيح جناته. اللهم آمين

وفاة-عبد-الرحمن-الأبنودي

 

 

وفاة-عبد-الرحمن-الأبنودي-2

 

 

الأبنودى رحمة الله عليه فى لوحة راااائعة بريشة فنان الكاريكاتير العالمى عمر صديق

كاريكاتير-عبد-الرحمن-الأبنودى

فيديو مفاهيم إسلامية (9) الفرق بين التريقة على حلا شيحة والتريقة على هيفاء وهبى

 

بلاى ليست مجموعة فيديوهات “إسلامنا نور” :

رباعية الراحل صلاح جاهين عن شم النسيم و أجمد كاريكاتيرات و صور

كل سنة و إنتوا طيبين 🙂 يا للا الكل ينزل يشم (الفسيخ) قصدى النسيم يا شباب 🙂

على فكرة إتضح إن موضوع الفسيخ ده من أيام الفراعنة … انا بحب أشم النسيم بس مليش فى القسيخ و لا الرنجة لكن ليا قرايب كتير بيحبوهم … أهم حاجة تتأكدوا من جودة الأسماك علشان للأسف فى ناس معندهمش ضمير إمبارح ظبطوا 24 طن أسماك فاسدة!!!

إخترتلكم شوية كاريكاتير و صور مميزة و غير تقليدية لبيض شم النسيم و رباعية الراحل صلاح جاهين عن شم النسيم … إستمتعوا 🙂

شم-النسيم-3
شم النسيم 6
شم-النسيم-5
شم-النشيم-2
شم النسيم 1
كاريكاتير-إعدام-بديع-مرشد-الإخوان
كاريكاتير-شم-النسيم-2
كاريكاتير-شم-النسيم-1
شم-النسيم-7

آدى الربيع عاد من تانى و البدر هلت أنواره…
كان النسيم غنوة الليل يغنيها

ده فيديو عزف سماعى عزفت فيه جزء من  أوبريت “الربيع” للراحل فريد الأطرش …يا رب يعجبكم 🙂

ياللا يا نتيتة إقفلوا النت اللعين و إنزلوا شموا النسيم…بس مش تخرجوا عشان تفتحوا الفيس على الموبايل! انا قاصدة محطش نت على الموبايل علشان لما أخرج من البيت أعيش حياة حقيقية مش إفتراضية…ياللا إنطلقوا و إستمتعوا بجمال بلدكم…كل سنة و إنتوا طيبين 🙂

 

إتشرفت بالمشاركة فى الفيديو العالمى What Do You Know About Egypt? ماذا تعرف عن مصر? #كتر_شيرك

إتشرفت بالمشاركة فى الفيديو العالمى What Do You Know About Egypt? ماذا تعرف عن مصر?

الفيديو بيشارك فيه أجانب من دول مختلفة بيقولوا إيه بيعجبهم فى مصر و شارك فيه برضه بعض المصريين إللى يشرفنى أكون منهم و كل حد فينا قال على حاجات بتعجبه فى مصر. “فيها حاجة حلوة”

الفيديو كله بيركز على إيجابيات مصرنا الحبيبة لو بتحبوا مصر إعملوا شير بقوة … و على رأى المثل يا بخت مين شير و غير…كتر شيييييرك 🙂

فيديو كلاب عسوووولة :) قولوا سبحان الله

 

 الكلاب العسووولة دى صورتها بموبايلى 🙂 الفيديو ده من ألذ الفيديوهات فى تاريخى اليوتوبى إللى قرب على 200 فيديو. علشان الروعة دى انا بعشق كاميرا موبايلى سبحان الله العظيم